Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Christian education in pre-primary education in the Kingdom of Spain
Ďorďovičová, Mariana ; Loudová Stralczynská, Barbora (vedoucí práce) ; Uhlířová, Jana (oponent)
Cieľom tejto diplomovej práce bolo skúmať, akú pozíciu má kresťanská výchova v predškolskom vzdelávaní v Španielsku a ako sa uplatňuje v praxi predškolských zariadení. Teoretická časť približuje pohľad na španielsky vzdelávací systém, vzdelávanie náboženstva v európskom kontexte, vzdelávaciu legislatívu s dôrazom na náboženstvo a jeho prepojenie so štátom, špecifiká vo výučbe náboženstva a učiteľské kvalifikačné požiadavky. Praktická časť mala za cieľ preložiť a obsahovo zanalyzovať Kurikulum pre náboženskú oblasť a katolícku morálku v predškolskom vzdelávaní. Jeho analýzou bolo zistené, že vyučovanie náboženstva predstavuje jedinečný spôsob, ako prirodzene prepojiť niekoľko odlišných vzdelávacích oblastí. Druhá časť výskumu pozostávala z prípadových štúdií štyroch predškolských zariadení, a to dvoch katolíckych a dvoch verejných, v ktorých sú analyzované a porovnávané charakteristiky navštívených škôl, zápisy z hospitácií na vyučovacích hodinách katolíckeho náboženstva a tri používané učebné materiály. Medzi navštívenými katolíckymi a verejnými školami boli pozorovateľné podobnosti i rozdiely, napríklad v spôsobe prezentácie školy alebo v pomere počtu žiakov na hodinách Náboženstva k predmetu Hodnoty. Pri hospitáciách hodín náboženstva sa skúmalo, ako sa skutočne kresťanská výchova realizuje a či...
Víra a křesťanská výchova jako východiska při hledání osobní identity a životní cesty mladých
Kavanová, Blanka ; Mašek, Vojtěch (vedoucí práce) ; Štica, Petr (oponent)
KAVANOVÁ, Blanka. Víra a křesťanská výchova jako východiska při hledání osobní identity a životní cesty mladých. Praha, 2018. Diplomová práce. Univerzita Karlova, Katolická teologická fakulta, katedra teologické etiky a spirituální teologie. ANOTACE Klíčová slova: křesťanská výchova, identita mladých, křesťanská identita, kázeň, předurčení, žitá víra, mravní výchova Diplomová práce se zabývá tím, jak křesťanská výchova, poskytovaná zejména v rodině, může mladým pomoci při budování vlastní identity. V první kapitole se soustředí na teoretická východiska. Nastiňuje situaci výchovy jako místa sekání svobody a autonomie vychovatele a vychovávaného a ukazuje na faktory, které se podílí na budoucí podobě identity mladých. V dalších kapitolách popisuje roli rodičů jako primárních vychovatelů, roli mladých samotných jako tvůrců vlastní identity a překážky a obtíže výchovy. Práce ukazuje, jak mohou křesťanské hodnoty uplatňované ve výchově a žité v rodině dětem pomoci při utváření smysluplného směřování vlastního života a vlastní identity. Zároveň bere v potaz svobodu a v procesu výchovy rostoucí autonomii vychovávaného, který je vždy aktivním partnerem vychovávajícího. Práce navrhuje konkrétní oblasti výchovy, na které by se rodiče měli zaměřit, pokud usilují o vybudování pevného základu pro víru svých dětí. Pro...
Klíčové aspekty křesťanské edukace mládeže
Matys, Lukáš ; Bravená, Noemi (vedoucí práce) ; Kolář, Pavel (oponent)
Diplomová práce se zabývá křesťanskou edukací mládeže a představuje aspekty, které jsou klíčové pro její teoretickou reflexi, promýšlení i praktickou realizaci. Zaměřuje se zejména na možnost aplikace poznatků a postupů z psychologie a pedagogiky a poukazuje na nezbytnost dialogu mezi prakticko-teologickou reflexí a sekulárními přístupy. Tematizuje křesťanskou edukaci (mládeže) jako komplexní celek, který si zasluhuje speciální zaměření. Zkoumá mj. otázku edukačních cílů, a také témat relevantních pro mládež dnešní doby. To úzce souvisí s poznáním specifičnosti mladého člověka a prostředí, v němž žije a má na něj vliv a proto tato práce ukazuje i řadu těchto aspektů. Jako průnik obecných zjištění o křesťanské edukaci a situaci mládeže formuluje několik prostředků, které dnes hrají v procesu křesťanské edukace mládeže významnou roli.
Křesťanské zhodnocení montessoriovské a waldorfské pedagogiky
Podéšťová, Martina ; Bravená, Noemi (vedoucí práce) ; Kuźniar, Mariusz (oponent)
Práce v šesti kapitolách nejprve vysloví tezi o nutnosti se zabývat problémem úbytku kvality katolické výuky náboženství. Tomu je pak věnována druhá kapitola, která promýšlí jeho historii. Po kratší třetí kapitole, která pohovoří souhrnně alternativním školství je do tohoto produ zařazen analyticky zpracovaný rozbor montessoriovské a waldorfské pedagogiky. Zpracovává historii zakladatelů obou pedagogik a vztak k didaktickému trojúhelníku pedagog- učivo - žák. V šesté kapitole je provedena syntéza poznatků a vysloveny závěry o vztahu spiritualit ke křesťanství a využitelnosti pedagogických mětod. Klíčová slova Křesťanství, pedagogika, montessori, waldorfská, učitel, žák
Biblické příběhy v mateřské škole
DRNCOVÁ, Miroslava
Cílem bakalářské práce je metodické zpracování vybraných biblických příběhů tak, aby naplňovaly požadavky RVP PV a zároveň se mohl ověřit dopad těchto příběhů na děti z rodin, které aktivně víru nepraktikují. Teoretická část je věnována mapování křesťanské výchovy v předškolním vzdělávání, dále významu biblických příběhů, zaměření na jejich obsah, poselství a přínos pro děti předškolního věku. V praktické části jsou metodicky zpracované biblické příběhy, které byly realizovány ve třídě křesťanské mateřské školy. Metodou pozorování a rozhovoru je zjišťován posun těchto dětí ve vědomém chápání víry.
Preference hodnot mladých lidí z křesťanských rodin.
RODOVÁ, Zdislava
Tato bakalářská práce se zabývá preferencí hodnot lidí v období mladé dospělosti, pocházejících z křesťanských rodin a ke křesťanským hodnotám v dětství vedených. Cílem práce je zjistit významné životní priority těchto lidí a vliv těchto priorit na motivy, postoje, cíle a způsob jejich života. Teoretická část obsahuje nejen informace o základních pojmech týkajících se hodnot, potřeb a motivací, jejich popisem a rozdělením, ale také se zabývá křesťanstvím a rodinou, jako základní křesťanskou hodnotou. Teoretická část se dále věnuje ontogenezi člověka v kontextu vývoje jeho spirituality se zaměřením na vývojová stádia adolescence a mladé dospělosti. Obsahem empirické části práce je analýza kvalitativního šetření. Toto šetření se zaměřuje na zjištění působení rodinných tradic, křesťanské výchovy, víry rodičů a vnímání vlivu aktivit církevních společenství na život a preferované hodnoty informantů. Při analýze získaných dat byl použit kvalitativní přístup s metodou dotazování a technikou rozhovoru.
Kvalitativní výzkum socializace hodnot v aktivitách a rituálech v Mateřské škole kardinála Berana v Plzni
MAYEROVÁ, Petra
Ve své bakalářské práci se zabývám socializací hodnot u předškolních dětí v prostředí alternativní mateřské školy s křesťanským zaměřením. Práce je rozdělena do dvou částí na teoretickou a praktickou. V teoretické části objasňuji pojmy, které se daného tématu bezprostředně týkají, a nastiňuji vývojové teorie, jež jsou důležité pro pochopení dítěte předškolního věku. V praktické části stanovuji výzkumné otázky, odkrývám použité metody kvalitativního výzkumu, jeho průběh a výsledky. Seznamuji s Mateřskou školou kardinála Berana v Plzni, její filosofií a skutečnou činností. Ve svém výzkumném šetření se zaměřuji na specifika jejího působení, ze kterého pak vyvozuji závěry pro celkový obraz vlivu této výchovy na utváření hodnot v životě dítěte.
Srovnání vlivů výchovy působících na předškolní děti a dospívající mládež k získání základů křesťanské víry a utváření jejich křesťanského života
BŮŽKOVÁ, Miroslava
Cílem mé diplomové práce bylo zjistit a porovnat hlavní vlivy výchovy působící na předškolní děti a dospívající mládež k získání základů křesťanské víry a utváření jejich křesťanského života. Jak ovlivňuje rodina, kamarádi, kněz, křesťanské televizní pořady, četba křesťanské literatury, pomoc ve farnosti, získání základů křesťanské víry u malých dětí a dospívající mládeže. Má-li formování křesťanského života od narození dítěte stabilnější a trvalejší zkušenosti s Bohem než v období dospívání. K dosažení cílů mé diplomové práce jsem použila metodu testování, metodu pozorování života křesťanských dětí a mládeže v dané farnosti, metodu dotazníkového šetření. Výsledkem mého výzkumu bylo zjištění, že někteří dospívající mají zájem seznámit se se základy křesťanské víry, ale toto seznámení nevytváří hluboké vztahy k víře a Bohu. Jen u nepatrného množství dospívající mládeže má toto pozdější seznámení vliv na utváření jejich dalšího křesťanského života. Proti tomu získávání základů křesťanské víry od narození dítěte má svá úskalí. Křesťanská víra získávaná od narození dítěte často naráží na neporozumění nevěřících spolužáků ve škole a později na neporozumění nevěřícího přítele ? přítelkyně, kamaráda ? kamarádky. Pro udržení víry v období dospívání jsou velmi důležité hodnoty, postoje a vzory, které rodina upřednostňuje, které ukazují směr jejího zaměření.
VÝVOJ SVĚDOMÍ A HODNOTOVÉHO SYSTÉMU V RÁMCI KŘESŤANSKÉ VÝCHOVY DÍTĚTE
TOMEŠEK, Martin
Bakalářská práce se zabývá problematikou vývoje svědomí a hodnotového systému v rámci křesťanské výchovy dítěte. Dílo popisuje svědomí v rámci dějinného vývoje, včetně moderních poznatků vý-znamných badatelů. Dále pak mapuje historické pozadí hodnot, jejich funkce a druhy a následně pak zásadní faktory mající vliv na jejich tvorbu. Poté se zabývá axiologií, jakožto vědou zkoumající hodnoty v mravním slova smyslu, a pak křesťanskou výchovou, zejména její specifikací. Ve finále je pak předložen příklad systému edukace v rámci Českobratrské církve evangelické.
Uvádění dítěte do slavení mše svaté v rámci reflexe příprav na první svaté přijímání
ZRZAVÁ, Marie
Práce se zabývá přípravou dětí na první svaté přijímání a jejich uváděním do činného a vědomého slavení mše svaté. Teoretická část charakterizuje specifika křesťanské výchovy, typické znaky dětí mladšího školního věku a podstatu výuky náboženství a katecheze. Dále popisuje základní vymezení liturgie, její nositele a způsoby či možnosti opravdového slavení liturgických slavností. Praktická část práce je tvořena dvěma oblastmi. První oddíl vychází z teoretické části a na její podstatě charakterizuje základní kritéria, která by měla příprava na první svaté přijímání respektovat. Druhý oddíl obsahuje stručnou charakteristiku dvanácti publikací či řad věnujících se přípravě na první svaté přijímání. Tyto materiály jsou reflektovány ze tří hledisek ? zda jsou určeny spíše pro výuku náboženství nebo pro katechezi, zda počítají se spoluprací s rodinou, příp. s farností a zda v konečném důsledku připravují děti na jejich aktivní a vědomou účast na mši sv. Hodnocení není zaměřeno pouze kriticky, ale chce spíše vyzvednout možný přínos konkrétního materiálu a tedy jeho význam při systematickém uvádění dětí do slavení liturgie, z něhož je možné čerpat tu pravou radost a naději.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.